Безперервно самовдосконалюватись, розвиватись, іти вперед; ніколи не здаватись, досягти свого

четверг, 28 февраля 2013 г.

Мотиваційна готовність дитини до школи

Бесіда про школу (автор Т. Нєжнова)
Запитання бесіди Варіанти відповідей бали
1. Чи хочеш ти йти до школи? А – дуже хочу
Б – так собі, не знаю
В –   не хочу
2
1
0
2. Чому ти хочеш іти до школи? А – інтерес до навчання, занять, хочу навчитись читати, писати, стати грамотним, розумним, багато знати, довідатись про нове
Б – інтерес до зовнішньої шкільної атрибутики: нова форма, книги, портфель
В – позашкільні інтереси: у садку набридло, у школі не сплять, там весело, усі діти ідуть до школи


2



1

0

3. Чи готуєшся ти до школи? Як ти готуєшся (тебе готують) до школи? А – освоєння деяких навичок читання, письма, лічби: з мамою вчили літери, лічили, розв’язували задачки
Б – придбання форми, шкільного приладдя
В – заняття, що не стосуються школи
2


1

0
4. Чи подобається тобі в школі? Що тобі подобається (не подобається? Найбільше? (Попередньо в дитини запитати, чи була вона у школі). А – уроки, шкільні заняття, що не мають аналогів у дошкільному житті дитини
Б – позашкільні заняття та інші, не пов’язані з навчанням, моменти: перерва, заняття в позаурочний час, особистість учителя, зовнішній вигляд школи, оформлення класу
В – уроки художньо-фізкультурного циклу, знайомі і близькі дитині в дошкільному дитинстві
2

1




0
5. Якби тобі не треба було ходити до школи й у дитячий садок, чим би ти займався вдома, як би проводив свій день? А – заняття навчального типу: писав би літери, читав
Б – дошкільні заняття: малювання, конструювання
В – заняття, що не мають відношення до школи: ігри, допомога по господарству, догляд за тваринами
2

1

0
Інтерпретація результатів
Рівні сформованості внутрішньої позиції Характеристика Результат (бали)
Достатній Шкільно-навчальна орієнтація дитини і позитивне ставлення до школи (внутрішня позиція школяра досить сформована) 10 – 9
Початковий Інтерес дитини переважно до зовнішньої атрибутики шкільного життя (початкова стадія формування внутрішньої позиції школяра) 8 – 5
Низький Дитина не виявляє інтересу до школи (внутрішня позиція школяра не сформована) 4 – 0

Навчальна мотивація (автор М. Гінзбург)

Обладнання: 6 карток зі схематич­ним зображенням фігур, бланк фіксації поточного результату.
Вибір дитини (записати № картки) Мотив (потрібне підкреслити)
1 вибір – «Хто має рацію?» Навчальний (№ 2)
Соціальний (№5)
Оцінювання (№6)
Ігровий (№3)
Позиційний (№4)
Зовнішній (№1)
2 вибір – «Із ким би ти хотів гратися?»
3 вибір – «Із ким би хотів учитися?»
Інструкція: «Зараз я прочитаю тобі розповідь. Послухай.
Хлопчики (дівчатка) розмовляли про школу. Перший хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що мене мама примушує. А якби не мама, я б у школу не ходив». На стіл перед ди­тиною викладається картка № 1 (зовнішній мотив).

Другий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що мені подобається вчи­тися, подобається робити уроки. Навіть якби школи не було, я б одна­ково вчився». Викладається картка № 2 (навчальний мотив).

Третій хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що там весело і багато дітей, із якими можна гратися». Вик­ладається картка № 3 (ігровий мотив).

Четвертий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що хочу бути вели­ким. Коли я у школі, я почуваюся дорослим, а до школи я був малень­ким». Викладається картка № 4 (по­зиційний мотив).

П'ятий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що потрібно вчитися. Без навчання ніякої справи не зробиш, а вивчишся — і можеш стати ким захо­чеш». Викладається картка № 5 (со­ціальний мотив).

Шостий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що одержую там хороші бали». Викладається картка № 6 (мотив одержання балу).

А тепер подумай і дай відповідь:
—Як по-твоєму, хто з них має ра­цію? Чому?
—З ким із них ти хотів би разом гратися? Чому?
—З ким із них ти хотів би разом учитися? Чому?»
Дитина послідовно здійснює три вибори, при цьому вказує на відпо­відну картинку і пояснює її. Якщо пояснення дитини не досить чіткі, їй ставлять контрольне запитання: «А що цей хлопчик сказав?»
Інтерпретація результату: Вибір дитини фіксується у прото­колі проміжного результату № 10, і за номерами обраних карток скла­дається загальна думка про мотиви навчання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий