Бесіда про школу (автор Т.
Нєжнова)
Рівні сформованості внутрішньої позиції | Характеристика | Результат (бали) |
Достатній | Шкільно-навчальна орієнтація дитини і позитивне ставлення до школи (внутрішня позиція школяра досить сформована) | 10 – 9 |
Початковий | Інтерес дитини переважно до зовнішньої атрибутики шкільного життя (початкова стадія формування внутрішньої позиції школяра) | 8 – 5 |
Низький | Дитина не виявляє інтересу до школи (внутрішня позиція школяра не сформована) | 4 – 0 |
Навчальна мотивація (автор М. Гінзбург)
Обладнання: 6 карток зі схематичним зображенням фігур, бланк фіксації поточного результату.Вибір дитини (записати № картки) | Мотив (потрібне підкреслити) |
1 вибір – «Хто має рацію?» | Навчальний (№ 2) Соціальний (№5) Оцінювання (№6) Ігровий (№3) Позиційний (№4) Зовнішній (№1) |
2 вибір – «Із ким би ти хотів гратися?» | |
3 вибір – «Із ким би хотів учитися?» |
Хлопчики (дівчатка) розмовляли про школу. Перший хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що мене мама примушує. А якби не мама, я б у школу не ходив». На стіл перед дитиною викладається картка № 1 (зовнішній мотив).
Другий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що мені подобається вчитися, подобається робити уроки. Навіть якби школи не було, я б однаково вчився». Викладається картка № 2 (навчальний мотив).
Третій хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що там весело і багато дітей, із якими можна гратися». Викладається картка № 3 (ігровий мотив).
Четвертий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що хочу бути великим. Коли я у школі, я почуваюся дорослим, а до школи я був маленьким». Викладається картка № 4 (позиційний мотив).
П'ятий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що потрібно вчитися. Без навчання ніякої справи не зробиш, а вивчишся — і можеш стати ким захочеш». Викладається картка № 5 (соціальний мотив).
Шостий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи, тому що одержую там хороші бали». Викладається картка № 6 (мотив одержання балу).
А тепер подумай і дай відповідь:
—Як по-твоєму, хто з них має рацію? Чому?
—З ким із них ти хотів би разом гратися? Чому?
—З ким із них ти хотів би разом учитися? Чому?»
Дитина послідовно здійснює три вибори, при цьому вказує на відповідну картинку і пояснює її. Якщо пояснення дитини не досить чіткі, їй ставлять контрольне запитання: «А що цей хлопчик сказав?»
Інтерпретація результату: Вибір дитини фіксується у протоколі проміжного результату № 10, і за номерами обраних карток складається загальна думка про мотиви навчання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий