Безперервно самовдосконалюватись, розвиватись, іти вперед; ніколи не здаватись, досягти свого

четверг, 28 февраля 2013 г.

Психологічний портрет ідеального першокласника


Кожен учитель мріє мати ідеального учня, з яким легко було б працювати. Ось узагальнені психологічні характеристики ідеального першокласника, який добре адаптується до навчання у школі.
  • Педагогічна готовність: навички читання; навички лічби; навички письма; навички малювання; звукова культура мовлення(чисте мовлення); уміння розгорнуто відповідати на запитання; великий словниковий запас; загальна обізнаність.
  • Інтелектуальна готовність: диференційованість сприймання, як основа мислення; планомірність сприймання (спостережливість); розвинена уява; уміння орієнтуватись у просторі та часі;
  • розвинене наочно-образне мислення (вміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, вміння порівнювати їх, бачити їхню подібність і відмінність); розвинена дрібна моторика; гарна пам’ять; розвинена регулююча функція мови ( вміння виконувати словесні інструкції); інтелектуальна активність (уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності); передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи і формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).
  • Мотиваційна готовність: вираженість пізнавальних інтересів; намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), прийняття системи вимог, які ставить школа і вчитель.
  • Емоційно-вольова готовність: уміння керувати своєю поведінкою; збереження працездатності протягом одного уроку і протягом навчального дня; емоційна стійкість (регуляція емоцій); довільна регуляція уваги (концентрація, стійкість, переключення); вміння стримувати свої імпульси (не переривати інших під час розмови); вміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.
  • Комунікативна готовність: бажання спілкуватися з дорослими та дітьми; уміння встановлювати контакти з учителем; збереження відчуття дистанції; здатність до особистісного контакту з дорослими; вміння встановлювати контакт з однолітками; вміння увійти у дитячий колектив і знайти місце в ньому; вміння виконувати роботу разом; вміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.
Батькам слід пам’ятати , що статус учня – це дуже відповідальна роль, яку освоює дитина. Цей шлях потребує від неї певного часу для адаптації, яка може тримати від 4-7 тижнів до цілог


Комментариев нет:

Отправить комментарий