Практичне заняття з елементами тренінгу
ПРАКТИЧНЕ
ЗАНЯТТЯ
« ВИХОВАННЯ
ТОЛЕРАНТНОСТІ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ПЕДАГОГА»
Мета:
• ознайомити
педагогів із поняттям «толерантність», «толерантна особистість»;
• визначити
межі своєї толерантності;
• створити
умови для мотивації толерантності в педагогів;
• розвивати
професійну самосвідомість педагогів;
• гармонізувати
взаємини в колективі.
Хід
Вправа «Голуб
настрою»
Мета: сприяти осмисленню поставлених завдань,
формувати настановлення на співпрацю.
Шановні колеги! Перед вами макет голуба,
виберіть пір'ячко, яке відповідає вашомуемоційному стану зараз, і прикріпіть до
голуба.
Жовтий колір—себе
відчуваєте комфортно; голубий — щось середнє між комфортом та
дискомфортом.
Повідомлення мети
й завдань тренінгу
Перш, ніж ми
приступимо до роботи, потрібно визначити мету нашого семінарського заняття,
тобто очікуваний результат, якого ми сподіваємося досягти наприкінці проведення
тренінгу.
Одну людину
попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона
не в змозі дістати. Зробили відмітку й поставили нове завдання:
попросили дістатися полички, що знаходилася вище місця, до якого людина
дотягнулася раніше.
Через деякий час
за допомогою великих зусиль їй вдалося це зробити. Потім ціль змінилася:
цього разу потрібно було повісити капелюх на гачок розташований вище полички,
але й з цим завданням людина впоралася.
Ця проста фізична
метафора наочно демонструє ефект постановки мети.
Тема нашого
семінару: «Виховання толерантності починається з педагога».
Вправа
«Асоціативний ряд»
Мета: дати визначення поняттю «толерантність»;
розвивати вміння логічно та послідовно висловлювати свою думку.
Шановні колеги! У
кожної підгрупи на столі знаходиться аркуш паперу зі словом. Необхідно
напроти кожної букви написати характеристики людини, яка асоціюються з поняттям
«толерантності» й починаються з букви вертикального
рядка.
Висновок. Поняття «толерантність» має багато
аспектів. Кожне з визначень виявляє якусь грань толерантності.
Вправа
«Аналіз життя»
Мета: показати невідворотність змін у житті
людини; формувати толерантність до змін.
Ми можемо багато чого навчитися в
природи. Саме в природі ми спостерігаємо постійні циклічні зміни. Усі рослини й
тварини проходять через цикл пір року. Так само й у житті: ми можемо
досягти досвіду й зібрати врожай лише тоді, коли зрозуміємо й приймемо
те, що багато чого йде, зникає чи змінюється, створюючи цим самим
передумови для появи нового.
Дослідники
проблеми толерантності одностайні в думці, що доросла (зріла)
толерантність закладається в дитинстві.
Ну а що далі? Як
виховати, виплекати в собі толерантність — повагу до іншого,
терпимість до того, хто найкраще думає, мислить, діє? Як вдосконалити
толерантність у собі?
Отже, чи
толерантні ви?
Анкета «Чи
толерантні ви?»
Колаж «Портрет
толерантного педагога»
Мета: створити умови для кращого усвідомлення
образу толерантного педагога; сприяти формуванню хорошого настрою, позитивному
налаштуванню на колективну працю.
Шановні колеги! Кожній підгрупі пропонується
створити свій варіант колажу натему «Портрет толерантного педагога» на ватмані
з підручного матеріалу (журналів, листівок тощо) та презентувати свої
роботи.
Міні-лекція «Толерантна особистість»
Асоціативний
тест «Пустеля»
Мета: мотивувати учасників до самоаналізу,
рефлексії.
Шановні колеги! Зараз я опишу вам простий
малюнок, на якому зображені 3 речі: небо, горизонт і пустеля. Попрошу розмістити
в цьому пейзажі декілька предметів.
Отже, уявіть у
цій пустелі куб. Як він виглядає? З чого він зроблений? Де розташований? В
якому він стані?
Тепер уявіть
сходи. З чого вони? Якого розміру? Скільки в них щаблів? Як вони
розташовані відносно куба?
Уявіть кілька
квіток. Скільки їх? Що це за квіти? Як вони розташовані щодо куба й
сходів?
Уявіть коня. Який
він? Колір? Розмір? Що робить? Де розташований на малюнку?
І нарешті, уявіть
бурю в цьому пейзажі. Де вона відбувається стосовно інших предметом? Як
вона відбувається? Що це за буря?
Інтерпретація
(додається)
Притча «Про добру сім'ю»
Рефлексія
Ведучий на згадку дарує учасникам пам'ятки з
афоризмами, що допоможуть зрозуміти себе та інших, не забувати про правила
позитивного спілкування.
Комментариев нет:
Отправить комментарий