Безперервно самовдосконалюватись, розвиватись, іти вперед; ніколи не здаватись, досягти свого

понедельник, 16 июня 2014 г.

Практичне заняття "Виховання толерантності починається з педагога"

Практичне заняття з елементами тренінгу
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
« ВИХОВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ПЕДАГОГА»
Мета:
•       ознайомити педагогів із поняттям «толе­рантність», «толерантна особистість»;
•       визначити межі своєї толерантності;
•       створити умови для мотивації толерант­ності в педагогів;
•       розвивати професійну самосвідомість педагогів;
•       гармонізувати взаємини в колективі.
Хід 

Вправа «Голуб настрою»
Мета: сприяти осмисленню поставлених за­вдань, формувати настановлення на співпрацю.
 Шановні колеги! Перед вами макет голуба, виберіть пір'ячко, яке відповідає вашомуемоційному стану зараз, і прикріпіть до голуба.
Жовтий колір—себе відчуваєте комфортно; голубий — щось середнє між комфортом та дискомфортом.
Повідомлення мети й завдань тренінгу
Перш, ніж ми приступимо до ро­боти, потрібно визначити мету нашого семі­нарського заняття, тобто очікуваний результат, якого ми сподіваємося досягти наприкінці про­ведення тренінгу.
Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Зробили відмітку й по­ставили нове завдання: попросили дістатися полички, що знаходилася вище місця, до якого людина дотягнулася раніше.
Через деякий час за допомогою великих зусиль їй вдалося це зробити. Потім ціль змінилася: цього разу потрібно було повісити капе­люх на гачок розташований вище полички, але й з цим завданням людина впоралася.
Ця проста фізична метафора наочно демон­струє ефект постановки мети.
Тема нашого семінару: «Виховання толе­рантності починається з педагога».
Вправа «Асоціативний ряд»
Мета: дати визначення поняттю «толерант­ність»; розвивати вміння логічно та послідовно висловлювати свою думку.
Шановні колеги! У кожної підгрупи на столі знаходиться аркуш паперу зі словом. Необхідно напроти кожної букви написати ха­рактеристики людини, яка асоціюються з по­няттям «толерантності» й починаються з букви вертикального рядка.
Висновок. Поняття «толерантність» має ба­гато аспектів. Кожне з визначень виявляє якусь грань толерантності.
 Вправа «Аналіз життя»
Мета: показати невідворотність змін у жит­ті людини; формувати толерантність до змін.
 Ми можемо багато чого навчитися в природи. Саме в природі ми спостерігаємо постійні циклічні зміни. Усі рослини й твари­ни проходять через цикл пір року. Так само й у житті: ми можемо досягти досвіду й зібрати врожай лише тоді, коли зрозуміємо й прийме­мо те, що багато чого йде, зникає чи змінюється, створюючи цим самим передумови для появи нового.
Дослідники проблеми толерантності одно­стайні в думці, що доросла (зріла) толерантність закладається в дитинстві.
Ну а що далі? Як виховати, виплекати в собі толерантність — повагу до іншого, терпимість до того, хто найкраще думає, мислить, діє? Як вдо­сконалити толерантність у собі?
Отже, чи толерантні ви?
Анкета «Чи толерантні ви?»
Колаж «Портрет толерантного педагога»
 Мета: створити умови для кращого усвідомлення образу толерантного педагога; спри­яти формуванню хорошого настрою, позитив­ному налаштуванню на колективну працю.
 Шановні колеги! Кожній підгрупі пропонується створити свій варіант колажу натему «Портрет толерантного педагога» на ват­мані з підручного матеріалу (журналів, листівок тощо) та презентувати свої роботи.
Міні-лекція «Толерантна особистість»

 Асоціативний тест «Пустеля»
Мета: мотивувати учасників до самоаналі­зу, рефлексії.
 Шановні колеги! Зараз я опишу вам простий малюнок, на якому зображені 3 речі: небо, горизонт і пустеля. Попрошу розмістити в цьому пейзажі декілька предметів.
Отже, уявіть у цій пустелі куб. Як він вигля­дає? З чого він зроблений? Де розташований? В якому він стані?
Тепер уявіть сходи. З чого вони? Якого розмі­ру? Скільки в них щаблів? Як вони розташовані відносно куба?
Уявіть кілька квіток. Скільки їх? Що це за квіти? Як вони розташовані щодо куба й сходів?
Уявіть коня. Який він? Колір? Розмір? Що робить? Де розташований на малюнку?
І нарешті, уявіть бурю в цьому пейзажі. Де вона відбувається стосовно інших предметом? Як вона відбувається? Що це за буря?
Інтерпретація (додається)
 Притча «Про добру сім'ю»
Рефлексія
Ведучий на згадку дарує учасникам пам'ятки  з афоризмами, що допоможуть зрозуміти себе та інших, не забувати про правила позитивного спілкування.

Комментариев нет:

Отправить комментарий